Wykorzystanie sieci internetowej w marketingu i sprzedaży produktów ekologicznych

Ekologiczna produkcja rolna kojarzy się słusznie  z tradycyjnym sposobem uprawy.  Faktycznie odrzuca się syntetyczną chemię, nie sili na maksymalizację plonu. Ale nie znaczy to, ze rolnicy ekologiczni nie korzystają z dobrodziejstw nowoczesności. Korzystają z wydajnego, precyzyjnego sprzętu do uprawy , do mechanicznego zwalczania chwastów, co poprawia wydajność pracy opłacalność produkcji.

Podobny podejście powinno obowiązywać w sprzedaży produktów ekologicznych -   obok naturalnych kanałów sprzedaży jak sklepy ekologiczne, sklepy ze zdrową żywnością czy targi produktów regionalnych, należy zwrócić uwagę na rozwijające się, innowacyjne formy sprzedaży i reklamy, wykorzystujące możliwości internetu. W ubiegłym roku średnia kwota wydana przez Polaków na zakupy online wyniosła 1005 zł, a w bieżącym wzrośnie do 1144 zł. Na tym nie koniec, mamy przykłady z innych krajów, gdzie trend jest stały - wzrost sprzedaży poprzez internet.

Jest to szczególnie istotne dla grupy produktów premium   do których należy produkt ekologiczny. Kupujący to najczęściej zamożniejszy mieszkaniec dużych miast, świadomy, dobrze posługujący się komputerem i do tego często zapracowany. Drugą grupą są klienci szukający żywności funkcjonalnej, prozdrowotnej - również przeszukujący zasoby sieci aby wybrać produkt. Dla tych, coraz liczniejszych  klientów, producenci powinni otworzyć się na nowoczesny marketing internetowy. Sporym zaskoczeniem na targach ekologicznych Natura Food w Łodzi były odpowiedzi wystawców. Na pytanie:

- Gdzie mogę dostać Wasze produkty?

W większości padała odpowiedź: - Proszę zajrzeć do internetu, mamy własna stronę, a produkty można kupić w sklepie sieciowym. Często sprzedaż w internecie jest uzupełnieniem stałego sklepu.

Pozostaje jeszcze obawa, że trudno będzie sobie poradzić w zawiłym świecie współczesnego przekazu elektronicznego. Na szczęście jest coraz więcej firm, które za niewielkie pieniądze  poprowadzą do sukcesu w sprzedaży. Warto także popytać wśród rodziny, młodzieży. Możliwości i form marketingu sieciowego jest bez liku.

Pełna treść artykułu